Sunday, November 7, 2010

♥ kempen Aurat Saya Maruah Saya ♥

Mari Bersama Menjaga Aurat! 
Aurat Kita Maruah Kita! 
Maruah Kita, Maruah Islam! 
Maruah Islam, Perjuangan Kita!


ini adalh unkapan atau slogan bagi kempen menutup aurat 2010...aku jumpe page KEMPEN AURAT SAYA MARUAH SAYA kat laman FB....hurmm ape pandangan msing2 mengenai kempen tersebut....
  bagi aku kempen ni sgt baik...sebb mendidik kita agar lebih pandai menjaga diri terutama aurat perempuan sekarg yang semakin hari dianggap remeh...erkk betul ke??

aku post kempen ni kat entry aku bukan berniat nk memerli...tp sama2 kita ingat mengigati..aku pun kadang kala leka dngan tuntutan menutup aurat antara sebb aku leka myb aku kuat berfesyen....suke melaram....

islam tidak melarat umatnye berfesyen...tp haruslah menjaga tatasusila dan adab dalam berpakaian...aku juga sering mengingatkan diri supaya menjaga2 setiap penampilan agar tidak terlalu menjolok mata....aku juga akui kadang2 aku ade DEGIL sikit bab2 berpakaian ni...hihi 

aku slalu berdoa agar suatu hari nanti pintu hati aku terbuka untuk menjadi muslimah terbaik bukan setkat dimata manusia tetapi di mata islam juga....sekarg bukan xsopan...myb kurang sopan....setiap orang ade tanggapan masing2...bagi aku ini satu isu yang sensitif btl x...jadi perlu berlembut dalam menutur kata...aku juga xlayak menasihati orang mengenai aurat sebb aku sendiri masih lagi tidak sempurna untuk melahirkan satu bentuk nasihat...insyallah janjiku aku akan berubah menjadi yang terbaik...

kalu nk bercerita mengenai aurat...slalu yg 'bising2' mengenai aurat ni ialah IBU ku...ialah mak mana yg xrisau lau tgk anak die berpakaian xsopan pulak 2 tergedik2 bila jalan...(cam aku je) huhu...alhamdulillah aku mendapt keluarga yg boley dikatakan sgt mengikut adab dan tataterbit berpakaian dalam islam...aku?? aku masih lgi dengan cara aku tp tetap sopan cuma kadang2 suke pakai tudung singkat2 n bajut agak fit...walaupun dah bayak nasihat dorang bg....bg aku la...blum sedia~~ ha 2la slalu jawapan aku...

aku percaya bahawa ramai wanita diluar sana pun xmau ketinggalan dunia fesyen...setiap hari ade saja fesyen2 terbarukan...geram x? mestilah geram...hahaa....tp aku xlah sampai lupe daratan dalam berfesyen aku masih lagi menutup aurat tp tidak la sesempurnah adik beradik n IBU ku...aku msih lagi waras dalam mahu menjaga maruah ku bukan setakat maruah ku semata2 malah maruah keluarga terutama ABAH dan IBU...aku xmau orang mengumpat bahawa...''wah2 anak pak haji pak bilal n hajah pakai baju ketat2 mcm ni ke didik anak?!" aku xmau ayat2 ni menjengah telinga mereka...maklumlah mulut periuk leh ditutup, mulut manusia boleh??...sebagai contoh...IBU ku slalu kate IBU xnak tegur2 anak org berpakaian mcm mana sekalipun sebb IBU tau anak2 IBU pun pakai baju 2X5...hihihi...(akulah yg paling terase...) 




panjang lak aku berleter kat entry kalini.....sebgai menutup tirai...(wahh g2!) aku support kempen sebegini...dan diharapkan agar dimasa2 akan datg kempen ni jadi gilang gemilang dan dapt mnarik sume serata dunia mengenai pentingnya menutup aurat dengan sempurnah semstinya....

aku ade bg link KEMPEN AURAT SAYA MARUAH SAYA  untuk maklumat lanjut lau rajin2 leh la view~~ adioss ~~


No comments :