Tuesday, July 16, 2013

KALAU DAH TAKSUB DENGAN KUAH ASAM PEDAS....

hai-hai-hai..

hari ni rasa sejuk sangat kat opis. hampir sebulan kot air-cond rosak. sekse kau! pakai kipas syiling bawah kepala belum tentu rasa berangin. aku siap rembat kipas jemputan kawen tu ha buat kipas. begitu banyak dosa ke sampai kipas pon tak mampu nak mereda kan kepanasan aku ni?. T__T

semalam balik kerja terus seret beg lalu menghempas diri ke tilam lalu terlelap lah dahku selama 10 minit. bende ni dah jadi habit dah jadi kewajipan setiap kali balik kerja. T_T *saya cuba untuk berubah!! *semangat!. lepas bangun baru solat asar :p, mandi, kemas bilik, mop, renovate bilik la hape, lap cermin tingkap, sental tandas. itu semua dusta. mane pulak tenaga aku dapat nak buat semua tu. yang sebenar nya, aku sapu bilik dan bentang karpet. itu sahaja hakikat sebenar.

memandangkan bulan puasa. setiap petang harus la masak ye tuan puan. aku rasa bazar tu sesuai untuk aku cuci mate je. keinginan atau napsu nak beli tu kurang 10%. paling tak pon aku sambar kebab je. tu pon pikir nam ratos kali!.

semalam aku masak asam pedas ikan kembung. sayur kobis. since aku gile asam pedas, aku buat kuah die tu banyak-banyak. target sampai lah ke sahur. sanggup aku hirup kuah asam pedas tu tanpa rasa bersalah tanpa terpikir masalah yang bakal timbol!.

sahur tadi aku pon semangat meratah kuah asam pedas. nuget ramlee pon aku cecah dengan asam pedas. roti john hosmet aku pon aku bantai cecah dengan asam pedas. even beskot lemak pon aku cecah dengan asam pedas. begitu taksud aku dengan kuah asam pedas!


lepas 15 minit! nahh kauuu sila berlari lompat pagar ke jamban!


BIG CLAPPS FOR AZI!






No comments :