Thursday, August 22, 2013

BAS JATUH GAUNG DI GENTING HIGHLANDS

salam...


“Dan sungguh akan Kami berikan cubaan kepadamu
dengan sedikit ketakutankelaparankekurangan hartajiwa dan buah-buahanDan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabariaitu orang-orang yang apabila ditimpamusibah 
mereka mengucapkan : 
“Innaa lillaahi wa innaa ilaihi rajiuun”  [QS Al-Baqarah: 155 - 156]

ya Allah bersyukur sangat kita masih lagi bernyawa hari ni saat ini dan detik ini. siapa tahun takdir yang membawa lebih dari 37 penumpang bas ke Genting Highlands berakhir dengan tragedi yang sangat-sangat-sangat menyayat hati. menitik air mata baca berita pagi ni. 37 orang maut sekali gus. betapa besar jumlah yang meninggal dalam satu-satu masa yang singkat. Allah~

aku syukur sangat tarikh aku pergi ke GH masih tertunda. kalau ikut pada perancangan asal awal bulan 9. lagi beberapa hari je nak ke bulan 9 kan. alhamdulillah+syukur. sebenarnya ini kali pertama aku nak kesana. betul-betul pertama kali nak merasa sendiri berada di GH. 

malam tadi aku tak tengok berita. lebih kurang 8.15 malam ibu telepon. cakap pasal hal ini. sebab ibu tahu aku nak pergi bulan 9 ni. ibu siap nanges-nanges kecut perut gigil-gigil kaki lepas membayangkan aku pergi nanti naik bas. aduhaii T___T ibu ku ibu kuuu~

takziah kepada keluarga mangsa yang meninggal dunia. ingat lah Allah menduga setiap hambanya mengikut kemampunya kita. jangan tidak kita menolak takdir yang telah tersurat. Al-Fatihah~


“Tiada suatu bencana pun yang menimpa di bumi dan (tidak pula) pada dirimu sendiri melainkan telah tertulis dalam kitab (Lauhul Mahfuzh) sebelum Kami menciptakannya. Sesungguhnya yang demikian itu mudah bagi Allah. (Kami jelaskan yang demikian itu) supaya kamu jangan berduka cita terhadap apa yang luput dari kamu, dan supaya kamu jangan terlalu gembira terhadap apa yang diberikanNya kepadamu. Dan Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong lagi membanggakan diri.”  (QS Al Hadid: 22 - 23) 



No comments :