Monday, November 18, 2013

MONDAY BLUES!

hai,

biasele hari isnin selalu-lalu pun orang malas nak gerak p skolah, p keje. eh skolah pulak?. cuti skolah dah mule kot tapi tidak bagi adik aku, die mangsa SPM tahun ni. jadi tiada istilah monday bluess bagi die. haha


aku biase hari isnin tak pernah nak bersemangat. sebab biase hari isnin aku gerak pegi kerja dari rumah ibu. so, tahap malasnye tu ade ghuper tenggiling bergolek-golek menuruni bukit. malas bebenor sampai terpakse di sensor-kan.


tapi hari ni aku jadi tercepat siap, tercepat stat enjin kereta. sampai abah menjengah ke bilik bila mendapati bilik aku di terangi lampu. selalu jam 8 baru nak bangun! hoi pompuan!. abah siap pelik. dengan muka-muka pelik tu tanya aku, "hai, selalu lambatttt?" sambil belek-belek jam tangan. ape heran beno tengok anak die ni cepat pulak bersiap. sabo je la aku, nampak beno aku ni kaki tido kaki pemalas bangun pagi. hoh! besok kalau pompuan ni dibuat menantu mau kene simbah dengan air panas! jam 8 baru nak bangun. ayam pukul 4 pagi dah berkokok. apehal mami nak samekan aku dengan ayam? *tetibe


bile dah besiap-siap duk depan tivi dulu. tunggu ibu pack-kan bfast. kau tengok pompuan ni. ape kes pemalas nak mam!. aku ni pesen tak boleh nak makan pagi. kalau makan pagi segera je nak jumpe en.tan. so, bugkos je la langkah selamat ye idok?.


lagi satu, aku ni pagi-pagi membebel-bebel depan tepon sirik. mane tak jam 12.09 malam tadi dapat mesej dari budak QS tanye aku pasal signage projek baru tu. 12.09 tengah malam ok! kau dah kenapeeeeee tak boleh tunggu besokk je ke...stress mak sampai tak layan. letak tepon jauh-jauh siap silent mood no vibrate. mimpi ngeri betul time cuti-cuti ni orang tanye pasal keje bagila aku nikmati jam-jam terakhir bercuti ni...prinsippp sangatttt! dah la tu doplas malam pulakkk tu. mane tak mengundang amukannn. hahaha.


siap pack bekal, ibu pon tengok aku top to toe!. hahaa, aku baru perasan yang OOTD aku hari ni agak memusykilkan para jemaah. blouse biru, skirt coklat, tudung hitam tetibe brooch kaler pink tetibe jugak handbag kau kaler oren. kau dah kenape badut sangat hari ni?


semangat zahiriah bersiap pegi keja tu dah ade. perubahan positip sangat! semangat batiniah nak p keja tu belom sampai!. so inikah yang dikatakan MONDAY BLUES?!


malas-malas aku pun terajin pulak buat ni untuk bff tersayang!



No comments :