Friday, November 15, 2013

SYUKUR ALHAMDULILLAH! LOAN LEPAS..KERETA DAPAT!


hai..

nak citer ni, alhamdulillah alhamdulillah one of my bff dah dapat kereta baru! yea!! welcome to the club!! hahaha


puas jugak la aku menghasut die beli saga. hasutan berjaya muahahahaaaa. lagi pun die memang nak beli saga, cume keliru sikit, lepas aku beli dan stori mori A to Z baru die yakin la nak amek kereta ni. tapi die amek kereta auto. tak kesah la. janji loan die dah lepas, kereta pun dah dapat. before ni aku ade beritahu yang member aku ni mengadu pasal salesgirl salah satu branch Proton kat Seremban salah bagi info dekat Maybank tu. lepastu kene buat loan baru, perjanjian baru eh senang cakap banyak jugak la poblem die. tapi percayalah setiap kesulitan ada hikmahnye!. memula member tu dah tawar hati bagai. aku cube la bagi semangat, walaupun aku ade sikit geram jugak mase tu. mm...bukan senang nak dapat barang yang kita nak. kan? jadi saba, doa banyak-banyak, solat hajat semua insyallah Allah ada bantu kita ye..


lepas je insiden tu, die da takde update pape pasal loan die tu kat aku. tup-tup semalam die bawak kereta baruuuuu tuuuuuuuu peeeweeeiiiiitttt NCX XXX freshhhhh from Seremban kau! siap park belakang kite lagi tu..elehhh ingat kite tak perasan lettewwww...kite da skodeng kat cermin belakang, nampak muka die tejojol tengah cari parking kosong. wahwahwahhh cayalahhh. kaler brown uolz... iolz tengok lawo betul kaler tu. dulu iolz tak minat. sekarang ni macam minat pulak kaler-kaler brown, kaler-kaler hijoo gitu.


tapi lupe nak lupe snap gambo barang sekeping dua. sebab aku aku ponn eksitedddd semalam kahkahkah.....insyallah nanti aku hupdate lagi kisah ni yee yee janji ni janjiiii..



sedikit info yang sempat aku korek:

kereta : SagaFLX 1.3 (CVT) standard (Brown)
Loan Bank : Maybank Seremban to Johor Bahru
Loan Period : 9 years (Full Loan)
Proton Branch : Seremban


nila ghuper kaler kereta beliau.... rembatan : GOOGLE



No comments :