Tuesday, March 4, 2014

TAMAN ASTAKONA TOKWAN.

hey..


setiap hujung minggu aku akan pastikan diri aku dan femly balik kampung rumah tokwan. kampung pon tak jauh dalam 15 minit je. kejam kalau tak datang jenguk kan. ade satu minggu tu aku tak sempat nak balik kampung jenguk atok, pastu aku rase hidup aku macam tak tenteram. *dramaa..... T T




hujung minggu lepas, sesampai aje rumah tokwan, tengok atok kat taman. situ je la port atok lepak-lepak. membersih taman, menanam, itu ini. atok memang suka taman-taman, bunga-bunga... sukeee gilaaaa. aku tak suka menanam-nanam ni. tangan panas. haha. aku tanam bunga kaktus pon boleh mati pokok tu. apetah lagi nak menanam bunga rose kampung, bunga taik ayam. hahaaa. aku ingat masa kat sekolah dulu, subjek KH pertanian, cikgu suruh buat batas. aku buat batas simpang siurrr macam ulor melingkorrr. i hate subjek pertanian2 ni. memang takde kesungguhan. kalau subjek ekonomi rumah tangga tu aku suka gila. pantang ade pertandingan memasak...cepat jee daptarkan diri. hohohoooo. padahal masak tah pape, asal jadi jeeee. tak pernah pon dapat juara!.




aku ade tangkap beberapa keping gambar untuk di tepek di blog ini. mai la kite tengok....






bunga kertas atau bougainvillea.. 



kawasan belah atas tu dah kebun. ade durian, manggis, rambutan macam-macam lagi. dulu atok ki aku ade tanam pokok buah naga. sekrang dah takdo. 



rumah orkid.. 


spesis tapak kaki tak sakit boleh pijak batu-batu ni. iolz tak mampuuu...akiit!




tokwan tanam kobis kat sini. blurpp kenyang banyak kali dah makan kobis hasil tanaman tokwan. :)



sempurna!









tak tahu ape nama pokok ni, tapi cantik kalau tanam tepi-tepi rumah or pagar. penuhhh menimbun. :))


tak kisahlah ape pon hobi tokwan, yang penting tokwan dan tok ki sihat. kadang tu dari pagi sampai tengahari kat taman je, terlalu asyik dengan bunga-bunga nya. sampai qisya pon dah pandai ajak tokwan pergi taman. haha. ibu aku pon selalu juga tanya tokwan pasal cara nak tanam pokok itu ini, lagi pasal tanah bakar, tanah organik bagai. aku tak tahu pekebende. kakak aku pon tak suka tanam bunga-bunga. die lagi pelik, suka pergi kebun. menyangkol eeeee tak koser mak.. banyak nyamokk. hahahaaaaa *statement ko azzii!!


ok, baiii


anda juga meminati entry ini:

No comments :