Wednesday, May 7, 2014

LUAHAN HATI.

hai, hello..


tajuk entry geli-geli anak tekak je ni. hehe. aku nak meluah sikit perasaan ni. amat jarang ye aku meluah perasaan sejak dua menjak ni. faktor usia barangkali. lagi satu si mila tu bukan boleh cayo kang di sebarkan citer sensasi ni cemane. suke kau ye mila. tunggu la aku mensensasikan citer ko. haha!


luahan hati berbunyi begini.


Fara. oficemate aku tu dapat kerja lain. kerja lain yang gaji nye lagiiii beso dari gaji die sekarang ni and of course lebih banyak dari gaji aku jugak.
aku sedikit sedih.
bukan sebab gaji die lagi beso dari aku lepasni
tapi aku sedih sebab lepasni duit sewa rumah kene divide by 4 pulak!. heheheee...



kedua, Siti housemate aku tu pulak nak getloss dari rumah sewa kiteorang.
sebab die dapat kerja kat tempat lain. dekat je dengan rumah femly die.
andd of course die memilih untuk duduk bersama femly. sentap mak dengo tau.
sedih aku.
bukan sebab kiteorang akan berpisah.
sebab aku kempunan spegeti goreng dengan satay wak dogol die.
 janji nak buat.
janji nak blanje satay wak dogol ke wak bedol ke gitu la namenye.
sedih bukan kepalang sampai masuk bilik air duduk bawah pancuran air.
macam drama-drama melayu tu... drama korea pon iya jugak.
double sedih pasal duit rumah sewa akan divide by 3 pulak dah...
abesla aku.
dah la duit brim abis.
buat beli coli itu ari.
aisemen... hahaa



ketiga. Su, roomate aku tu. poooon dapat kerja lain.
seb baik la tak KELUAR dari rumah sewa tu.
syukur alhamdulillah kalau tak sedih aku bertingkek-tingkek la ek. kene bahagi duit rumah sewa kepada 2 lepasni. kuss semangat..
semangat semangat berdampinglah dengan ku.
 pasal cerita sedihnye pulak gaji Su lagi besau dari gaji mak nokk.
mak sedih pasal mak tak puas hati. lantas mak solat tobat terus.
apesal pulak nak iri hati dengan Su. not good ok.
sedih dengan diri sendiri.
haha



keempat!. kakak aku yang juga penghuni rumah sewa tu.
akan tukar kerja lepas peak period ni (peak period adalah disaster..haha).
haduihhh aku je yang tak geti-geti nak tukar kerja.
aku sebnonye bosan gak keje kat sini. tapi banyak best dari bosan.
eh cop-cop!
 lepas di pikirkan banyak bosan dari best.
best cuma supplier ar datang belanje makan kepci ke mcd ke pizza ke beriani ke.
ha tu best. hahaha.
bosan tu bukan maksud tak de kerja bersenang lenang.
bosan sebab kite kerja separuh mati
;agi idup agi ngelaban;
tapi di pandang hiba, sepi, kosong-kosong najwa jeee.
paham ke idak ye. ahh lantak la...



banyak jugak la berita sedih aku bulan MEI ni.
yang itu,
yang ini.
ha yang paling sedih yang tu la..
tapi tak leh citer sekrang.
kene kepit elok-elok bawah tiak dulu kang bende dah setel aku share.
pomis ni. hehe



kadang-kadang cakap dengan diri sendiri.

apakah barisan ujian ini penghapus dosa-dosaku?...


No comments :