Friday, May 16, 2014

RENDANG ITIK.

hye. hello...



aku kan dari jaman tahun lepas lagi memang nak sangat mencuba makan daging itik. susah nak cari tukang masak yang power. ibu aku tak berani nak masak. nak makan pon takot apetah lagi beliau nak masak iye?. haha


sebelum ni teringin makan belut. ibu aku kate apelah yang pelik beno ko punya teringin. hehe
alhamduillah dapat makan belut paling sedap! makcik aku masak ar. goreng kunyit jer. oii sedapnye. teringin sup belut pulak! :p. rasa belut ni macam ikan keli. takde tulang-tulang pon. eh ade tulang kat tengah aje. sedapp sedapp sangatt. belutkan banyak khosiatnya. antaranya boleh buat baik parut kudis ke gitu la. pepandaila korang google. tapi kepantangan aku, tak boleh siap belut tak boleh nampak pon belut tu rupe beliau cemana. aku mahu makan je. haha.


hari ahad minggu lepas yang penting ahad pagi ar. aku belum celik mate lagi. ibu tengah layan Tanyalah Ustaz tv9 tu. jap g ibu panggil cakap Tok Sima anta rendang itik untuk aku. woowww. UNTUK AKU tu yang aku aser macam terharu ar gak kan. haha. Tok Sima ni jiran aku. aku membesar pon depan mata die. bile die nak masak itik haruslah teringatkan aku. :p lantas harusla hantar kat rumah siap nasi empit lagi. kihkihkih.



ahhhhgrhhhhhh sedapp sangat!


ibu aku pesan. pulang mangkuk Tok Sima isi buah anggur yang takde biji tu. ok bos!! berehh!! tapi tak beli-beli. dasar lupe daratan aku ni. miahaha


menangis T__T tengok gambau ni!

untuk korang yang penggemar menu ITIK!. gambar ni untuk korang!. hehe

untuk yang tertanye-tanye apekah rasa daging itik ni?

rasa daging itik ni lebih kurang macam ayam dan daging lembu. cuma rupa kekdah macam ayam pastu isi macam daging. eh?. yang penting isi die padu. mampat dan penuh. kenyal-kenyal sikit tapi tak liat. sedap ar. korang patut try sendiri. nak-nak masak rendang kan! perghh die punya 'pergi' tuu sampai taknak balik. haha.

kat JB ade kedai Nasi Itik. selalu dengar Nasi Ayam kan?. ha ni nasi itik. tapi aku tak tahu kedainye kat mane. cari kat google je. pastu try call dah takde dalam perkhidmatan. teringin gak nak try!.


bai!


No comments :