Saturday, October 25, 2014

HYPERHIDROSIS : KAEDAH MUDAH MENGATASINYA.

hye..

salam semua geng-geng pesakit hyperhidrosis. entry khos ni. cewaahh

tadi aku ada sorang pengomen, die cakap die geng kite. geng hyperhidrosis. wahh ade geng.

sekarang semua bende nak touch screen kan. dari sekecil-kecil hal sampai la ke besar-besar hal. hal keciknya, mesin photostat jekk. aku rasa bende ni dah lama kot pakai touchscreen. baru hari ni aku nak up stori aku dengan mesin photostat. leceh ko nak tekan screen die. sebab tangan berpeluh. sampai di landa banjir mesin potostat tu. kene hentak pon ia. i is stress. nak nak kalau bende tu urgent. hah bonus! gelabah dah tentu lencun tapak kaki tapak tangan, nak tekan pon tak boleh. satu hal......

dua hal, tak boleh di tegur. tak boleh ade orang tegur tapak tangan aku lembut, tak basah pulak?? (kalau bersalam). tu saat jugak die tetibe berpeluh ko. pokoknya jangan ditegur kalau tangan aku ni tak peluh. aish. nanti bukan tapak tangan je yang berpeluh tapak kaki jugak kene tempiasnya. dua hal...

tiga hal, bank cimb  tempat aku semua dah pakai fully touch screen. hoii lagi la menguji kesobaran. pernah sekali aku hentak kuat sikit. org belakang marah, die ingat aku ni kampong-kampong agaknya. dah bende tu tak boleh nak pergi...strees tau. pernah tekan-tekan banyak kali nak keluarkan duit, "pengeluaran wang" aku tekan kok tak mahu pergi. tekan hentak kuat sikit terus tertekan rm200. kus semangat kalau tertekan banyak tadik cemana (amboi banyak ke..). kang satu hal nak p deposit pulak. ayoyoo..macam tu jugak kalau nak deposit cek, nak masuk angka satu-satu tu agak sadis ya. memang orang kata ni semua mindset kita. aku setuju jugak. kadang-kadang aku cakap "ee nanti mesti berpeluh.."belum jadi dah cakap camtu. memang jadi la kan. so, kita kene ubah mindset. kadang aku tak terpikir pon pasal 'tangan basah' ni. aku wat dono wat lek wat pis jek tau. kadang menjadi kadang tak menjadi jugak. pasrah ko... ape boleh buat.

kadang tu kan, kat dalam kereta elok je kering, kang da sampai depan ATM tu jam nak basah. kalau bawak kereta ko jangan cakap la. stereng berapa kali terlepas time belok. gengam kuat-kuat. mouse komputer? lencun tah berapa kali tukar. pokoknya kami penghidap hyperhydrosis kene banyak bersabar.

tu belum henset touchscreen tu.. ha tu lagi menguji kesobaran. die tak mahu 'back'...sampai lap-lap ibu jari ni pakai kain ke baju yang aku tengah pakai masa tu. sampai kat screen nampak jelas cop jari aku tau. i is stress untuk kedua kalinya. kes tak menyabar macam aku ni, kadang boleh membawa amukan. lempor je henpon kat dinding tu baru owsem. kang aku pakai yang keypad zaman dulu kala tu korang cakap aku tak up to date. aku haruslah up to date ye. meheheee

sekarang aku dah ade penyelesaian, nak tahu apa? bedak compact!. bedak ni memang selalu di bawa keman-mana kan. so kalu nak pi mesin ATM, ko cop dulu jari yang ko akan gunakan untuk tekan tu. macam cop stamping tu. ha camtu la kekdahnya. letak dulu bedak kat jari baru die boleh pergi. letak je bedak banyak-banyak. kalau time tu jari korang tengah basah, korang lap sungguh-sungguh dulu. ye, sungguh-sungguh... idea ni datang dari adik aku nab. sebab die pon hyper gak. makasih nab. maka cadangan nab tu aku panjangkan kat sini. kekdah macam mana kita-kita ni mengatasi masalah kita-kita ni awak....awakk awakk kat mana...tetibe* sape pernah tengok video awak kat mana mesti tahu.. kkikikii. tahu tak ayat awak kat mana dah jadi ayat berpuaka dalam rumah aku ni. sikit sikit..awakk awakkk kat mana....awakk awakkk kat mana...gileee.. :x


ok bai..

1 comment :

Unknown said...

Kite geng lah.. Hehe.. X terfikir plak nk guna compact powder..