Thursday, October 9, 2014

PENGORBANAN SEORANG PJJ.

hey..hello..


aku sedang bersedih hati. sabtu ni midah kawen. tapi aku tak dapat attend wedding die! i is sooo sad!!! 

sebab sabtu ahad ni aku ade kelas. kecewa sebab tak dapat bizi body dengan geng-geng sekolah kite tau. tapi aku cepat-cepat istigfar. ilmu ni lagi penting dalam kehidupan aku. janji aku pada diri sendiri masa mula-mula apply pjj ni. aku sanggup berkorban sabtu dan ahad ku demi pjj. cewahh.

kuat tak kuat kene hadap.
payah macam mana kene makan.
pahit macam hempedu sekali pun kene telan.

itulah realiti hidup ku sekarang. ceh ceh cehh...
tapi sungguh la weii aku sedih kot...midah tuuu...kawan baik paling alim ko tahu. eeee tensen jugak kalau dipikirkan.

throwback..

aku banyak gak cerita pasal mida kat blog aku ni. pestime aku cerita pasal midah eksiden kat sabah. masatu die belaja kat unimas. kritikal ko tahu. kawan die meninggal. die kritikal. aku sedih yang teramat masa tu. rase nak terbang ke sabah time tu jugak. T__T

masa midah bertunang aku yang ngandam die. style kan tudung die. menjadi bahan experiment ku...
masa die berada dalam kekusutan die cari aku. die share segala suka dula dengan aku. cewahh. 
nak masak begedel call aku. nak buat krim kek call aku. nak tanam pokok pon die cari aku. ko ni midah manjerr pulak. :p

aku kawan dengan midah dari darjah tabika. ee lama tau. lepastu terputus hubungan sebab midah masuk asrama. midah budak pandai. aku kurang cerdik. kehkehkehh

bila mula-mula sekali die cakap die couple dengan wan, aku shock! ko bio betul midah?? belajar sampai merentasi lautan amazon tapi kawen dengan budak sekolah kita. hello... 

tapi aku bagi gak la support. nak wat camne dah jodoh die kan. :))

aku slow cakap dengan midah. 'wan dah banyak berubah'. hakikatnya aku tahu rahsia terbeso wan masa tabika. antaranya terberak dalam seluo. itu paling sadis bila di kenang. hahaha. entah kenapa gaya terberak dalam seluar ni jadi trend hebat masa aku sekolah. kejap wan, pastu pizan pastu die, die die. eee tah pape. nak-nak si pizan ni sampai darjah satu kot asyik le mak die anto seluo pergi sekolah. aku perati je perangai budak-budak ni. ;p. aneh-aneh! 

tapi midah ok jee. midah terima wan dengan hati yang terbuka sebagaimana wan menerima midah. adoii ayat kau azi. lentokk!

midah cop aku jadi pengapit die. yang sebenarnya die mencabar aku jadi pengapit die. die soh aku ramping. amboii ko ade agenda lain kan midah. :p

tapi kita hanya merancang, Allah menentukan segalanya....ha, aku pulak nak sambung belaja. pjj pulak tu. memang melepaslah hajat midah untuk melihat aku ramping :p. jauh dalam lubuk hati ku aku gembira. hahaha. ko gila aku jadi pengapit?? sori la aku tak pernah berkehendak jadi pengapit dari zaman ain kawen lagi. ain kawen dulu pun soh aku jadi pengapit. min pon same. kegilaan apakah mereka semua ni. kehilangan akal kah? kehilangan pedoman? miahahaaa

aku terus terang cakap. kalau aku jadi pengapit....aku overshadow engkorang. ha ngerti kamu!

haha

ok. tutup cerita pasal midah kawen. aku ado ke takdo ko tetap kawen midah. ingat pesan aku tu. bawak besabar banyak-banyak dalam rumah tangga. amboi geti nak nasehat bakal pengantin ko tu dah lalu dulu ke azi? :p. aku pun pinjam je ayat ni. selalu orang kawen mesti nasehatnya sabar banyak-banyak..banyak-banyak sabar....macam kes aku ni memang tak geti sabar cemana? sape nak jawab ni....


esok jugak aku akan berangkat ke KL. kali ni aku turun TBS ar. pastu nek KTM g kajang. aloo dekat je kajang - TBS. plan kali ni lain. dalam pale aku ni kan banyak plan. kalau plan A takdo, ade 10 lagi plan mendatang. wahai ibu berbanggalah kerana melahirkan dahku.. cih!

dok kajang rumah acik. pastu dari rumah acik aku bawak ar neo acik. ukur jalan g uitm. kate orang orang shah alam. ade jalan pintas ke uitm. aku tak sure jalan pintas mana. yang aku paling SURE~ aku bakal lelah, stress sikit kot, pening, mungkin muntah lepas balik dari kelas. siap sedia pandol lonjong!

eh eh ehh tiap kali ade kelas mesti hari jumaat aku cuti ek. AL aku banyak lagi lah wei. dah nak hujung tahun rugi tak menggunakan ke arah kemanfaatan. :p


cekal lah wahai hati!



No comments :