Tuesday, December 23, 2014

KUALITI KERJA.

hai, hello...


semalam satu hari aku terlalu sibuk dengan kerja-kerja kat opis. plus sorang staf ni on off on off je masuk kerja. semua kerja die aku buat. aku handle. kerja aku sendiri kadang tak sempat nak jengah. walaupun yes! aku boleh buat kerja admin, qs, akaun ko tak payah lah nak hala kan semua kerja tu kat muka aku. sampai aku jadi minah despatch tahu. stress setiap kali naik ofic mengenangkan kerja sendiri, kerja orang lain. sampai period aku bulan jadi haru biru. tak tentu hala. kaum perempuan sila paham situasi ini ya. :(


tu satu hal kerja ofic. aku ingat bila aku sambung belajar as PJJ ni semua staff memahami la. aku harap dorang dapat paham masa aku sekarang kene bahagi dua. lunch time mesti hadap buku. ni tidok non hado lunch time oke. kau nak makan sukati nak makan biler. gituw. mane tak double stress hakak kau ni.


balik rumah badan dah penat. baru bukak buku 10 minit menguap die hazab! rase nak tikam mata dengan gerpu. gitu sekali. lepastu jam 1030 tak tahan beno, even dah minum neskepe 2 cawan beso ok. mate tetappp jugak nak tutup. takpe, kite bagi die rehat. set alarm jam 430 pagi. semangat nak bangun pagi. kesudah bangun, just mati kan jam sahajo. sebab napsu tido tu lagi tamak dari napsu belajor. ha kau paham tak. mase diploma dulu aku tak pernahh ya, nak tido tido kejap pastu bangkit awal dini pagi untuk study. sebab aku tahu, memang aku tak boleh pergi dengan kekdah macam tu. dah tu ade hati nak try mase degree ni dah kenape? dah 3 kali ye buat camni. set jam 430 pagi. hancussss!!


nak bebel pasal kualiti berkerja ya. 


aku sedor la aku memang suka datang ofic awal. jam 805 camtu dah sampai ofic. buat susu dulu, bekpes. hehehe. pastu terus la buat kerja. aku tak pernah berkira waktu masuk ofic jam 9 tu. dah dtang ofic awal, buat la kerja kan. balik tetap lambat jugak. yang aku nak bebelkan, staff lain ni, kau dah masuk awal tapi layan cerita korea sampai bos naik jam 10. semua kerja lassstt minit baru nak buat. bila dah last minit kerja baru nak buat, kau paham je la. die punya kelam kabut macam kau sorang buat kerja. pastu bos nampak, bos suruh aku bantu die. eee aku pandang geram je, kerja yang boleh siap awal kau tangguh-tangguh. semua nak aku jugek nak tolong. boss nampak aku senang lenang, sebab aku buat kerja mane pernah bertangguh. semua bende buat dengan pantas dan fokus. takda ye, meja nak berselerak dengan kertas, fail etc. orang lain tu kertas berlambak, fail berlambak konon banyak kerja le. tapi mata layan cerita korea, layan pesbuk.  aku bukan spesis hipokrit oke. 


wahh cerita macam diri bagus je kan...eh tak, aku pun pernah je layan korea kat ofic, pernah je update blog kat ofic, tapi semua kerja dah settle la baru nak layan bende-bende lagho ni. aku tak cakap aku baikkkk beno tawaduk dengan kerja. aku pernah juga melalui fasa awal bekerja yang malas-malas sikit. tapi oleh sebab aku ni suka explore, aku suka study bende-bende yang ada dalam ofic ni,  nak ambil tahu setiap satu kerja dalam ofic, suka tolong buatkan kerja orang, tu yang jadi orang pun sesenang nak hala kerja tu kan aku sebab aku tahu semua kerja-kerja dalam ofic ni, dari admin, civil, qs, akaun, pengsan kan. nyesal dulu suka explore! T__T



dahulukan kerja, baru nak layan movie etc. buat kerja pun jangan pikir nak siap cepat, tapi hasil hampagas, salah itu salah ini, lebih kurang je buatnya, jangan jadi camtu. matlamat datang ofic dah tentu nak jadi pekerja yang boleh buat kerja dengan bagus!. kadang aku pikir boss ni berat sebelah, mungkin die tak nampak aku bizi dengan kerja. die banyak lebihkan budak baru masuk ni, eeee aku tak berkenan ok cara die bekerja. teruk!. kalau die buat salah aku yang kene hadap leteran boss sebab die cakap aku tak ajar. cis! padahal budak ni yang pemalas.! buat kerja time boss ade, pastu lambat. dahlah lambat, pastu boss suruh aku buat. kau rasa?? hipokrit! fed-up lelame aku kat sini. dah macam senior kene buli dengan junior. plissssss


bai.




1 comment :

Fezza Akmal said...

salam... boleh sy dpt kan contact number sis... sy nak tanye pasal ac220 pjj... atau contact or wasap di no ni 0108843859