Thursday, January 28, 2016

RANDOM.

hai hello.


dah sarap ke uolz. jadah ape tetengahari tanya dah sarap ke belum ek. kekeke. aku pepagi dah menggoreng meggi. lapa bakhang. semalam makan dominos pizza je. idokla sampai nam kotak aku baham. 2 slice je tau. kenyang sampai malam. betull. tak caye tanye sue. :p



semalam sue datang rumah. ala sue ex-hosmate aku merangkap kekawan aku dari kecik gak ni. lepas die kawen baru 2 kali ni die datang ziarah aku. eh takla aku sakit pon. ziarah aku sebab rindu lettew. ok tak. die sebenonya nak numpang solat and nak makan-makan. sebab lepas magrib die ade meeting. biasala tu rumah aku memang orang suka singgah kejap-kejap. numpang solat la, numpang mandi la. nganto makanan lah. so, perkembangan sue sekarang. lepas lapan bulan kawen dan selepas melalui pelbagai onak dan ranjau dalam mendapatkan zuriat. akhirnya sue pregnant juga!. i is happyla. sebab sue pesen nak cecepat dapat anak. getew. eh pulak aku tak sukanya... aku sukala nak dapat anak sedara. sue tu adela bau-bau bacang dengan aku. nenek die cina so, mak die cina la ye. lepastu mak kepada apak die dengan nenek belah apak aku macam ade kaitan sedara ke getew la. macam takde kene mengene dengan mak die ek hahaha. so, sekarang ni sue ialah sedara aku lepastu die kawan tabika aku lepastu die juga hosmate aku. hadoii hiruk piruk gak family tree aku ni. tak paham aku kenape kene explain bende ni kat korang. -_-



since adik lelaki aku duduk sekali dengan aku kat JB ni, aku dah macam surirumah tau. balik kerja mesti masak. sebab adik tu pesen WAJEB MAKAN NASI. so hari-harihari-hari-hari mesti masak nasi. lauk senang je. die pesen makan ikan goreng/ayam goreng dengan kicap. kalau nak sayur pun kobis masak bening iaitu masak air. mudahkan. yang jadi tak sonoknye tu aku malas betul masak nasi. kenape ek aku masak nasi hari-hari lain. idoklah jadi spegeti ke nasi arab ke nasi pataya jadah semua tu. maksud nya, semalam aku masak nasi telebih air, so lembek sangat-sangat. aritu masak nasi gak jadi keras bebeno plak. aku tak tahula arini jadi ape nasi aku. aku sukat dah leklok pakai garisan jari. selama ni elok je aku masak nasi. masalah beras ke? skrang ni aku pakai beras jati. sebelum ni pakai beras abang jalaludin tu beras jasmine. elok je pulak. ke sebab periuk nasi? aku baru tukar periuk panasonic. aku rasalaaa. sebab periuk. ok, aku tak salah dalam hal ni. piuk yang salahhh!



sabtu ahad isnin yang lepas kan cuti panjang tu, aku balik kampung selepas 4 minggu tak balik kononye exam. hekeleh poyo betul kan aku. taknak balik sebab takot tak study. muahahaha. ye la betul tau. aku kalau balik kampung memang tak buka buku langsung. mate tuuu asik la nak ngadap astro je. astro lagi yang salah hahaha. aku kan pesen layan tv sampai tetengah pagi. dah tu cane nak tahan napsu tu. tu yang tak balik kampung masa sibuk final exam haha. ibu siap call cuma nak bagitahu beliau taksabar nak aku abes exam walaupun takdela plan ape pun dengan aku, just nak aku cecepat abes pekse. hahaha. so lepas abes pekse aku pun pulangla kekampung. pergi jumpe atokwan atokki. atok-atok aku pun tak berapa sihat. dapat gak lepas rindu sampai dua kali balik. hehehe. atokki aku dah tua tau uolz. dah start rasa sayu hati kalau anak-anak balik. nanti air mata beguguran sedih tau. agak orang tua camtula kan. esok aku tua camtula kot ek. sedih tengok anak-anak nak balik dah. tinggal bedua je dengan laki. eh emo telebihh. sedih pulak aku ngenangkan atok-atok aku tu. sayang dorang sangat-sangat. eh begenang lak air mata aku tetibe. okla baii..



No comments :