Friday, April 1, 2016

SILA TABAH.


hye..


Biasanya aku kalau dalam keadaan stress. Mesti aku cari kawan-kawan dulu. Sebab kawan-kawan ni lain sikit pandanganye. Kadang  tu dorang siap maki-maki sumpah seranah orang yang buat aku stress kaw-kaw punya aku sukaaaa. Tu baru betul kawan. Hahaha. Dan! Bila dah puas mengadu naseb dengan kawan-kawan, aku ngadu pulak dengan ibu siap drama air mata. Dengan ibu ni lain banyakk pandanganye. Selain diselit unsur nasihat, contoh tauladan, hadis-hadis dan sebagainya, disitula keinsafan mula menangkap. Kekeke. Walau ade masalah kecik mana besar mana pun aku WAJEB share dengan kawan-kawan dan keluarga. Dari sekecil zarah sampai ke besar zarah aku tetap cerita sungguh-sungguh. Aku pesen taknak stress sorang-sorang aku nak melibatkan seeemuuuaaa orang. Sama-sama kite stress tau. Bhahaha. Kejii sangat pangai cemmni. :p



minggu ni aku stress jugak. Tapi aku tak share pun dengan sesiape. Kononye macam tak nak citer kat semua orang, takpe aku dah besar..dah kuat so, kene face on je laa. hakikatnya tak kuad mane pun… first time dalam hidup aku rasa stress cemni sampai makan tu rasa nak terkeluar balik. Susah gila nak telan makanan rasa tersangkut. Aku siap jerang air panas then minum. Tetap juga rasa ya robb seksa sangat nak telan air tu bukan sebab panas melocot ye haha. Rasa nak terkeluar balik. Aku pun tanya kepada diri. Kenape eh, first time ni berdepan dengan situasi begini. Aku kok takde pengalaman cemni. Setelah disiasat, diteliti. Aku syak aku pendam perasaan stress aku tu sesorang. Aku pon cari la kluarga. Bila di luah puah ruah amazing! Perut terus jadi lapar terus je mudah nak menelan makanan. See, aku ni memang tak boleh simpan stress sorang-sorang hahaha. Aku terpaksa ya libatkan semua orang bia semua orang tahu aku sedang stress. Manje sangat ni. :p. mokcik aku pulak bergurau, patut aku pendam je dediam takde selera makan mesti kurus lepastu. Bhahahahaha tak lawakkk ok tak lawakk tak lawakkk tak lawakkk.





No comments :