Monday, August 15, 2016

BFF KAWEN!!

Cerita ni macam dah basi tapi rase bersalah kalau tak tepek kat blog aku haha. Majlis perkahwinan BFF aku AIN. Lame dah berlalu hampir 4 bulan ado tak ek. huahuahuaa Orang lain punya mejlis kawen kemain hangat aku cerita. Kekeke


Untuk mejlis AIN beliau nak aku jadi pengapit. Melampau betul permintaan siap ugut la siap bagi ayat-ayat kesian ke ape. Nyampah betul aku. Dah sah-sah aku ni troma jadi pengapit nak jugakk suruh aku jadi pengapit. Puas jugak aku mengelak. Nak doa bio time tu aku ade kelas jahat noh sangat sebab tak kan mejlis die aku tak datang maunya nanti die ishtihar perang sodare. Die tu bukan boleh bende-bende gini. Emoo manjang. Kakakaka


So ikut kan jela. Last minit planning aku cakp nak pakai baju kunin since baju sanding die kaler ijo lumut. At the end tak jadi sebab pengapit lelaki takde kaler kuning die seboleh tidok nak kaler itam sebab ade kaler itam je.. hekeleh betul. Ni la aku tak suka bila pengapit tak sefahaman. So lets bio kan die pakai baju itam aku pakai baju kunin. Finee finee.
Sampai je majlis kawen ain tu, mokde aku bejaya gak siapkan baju ijo aku. Siap tampal doko 9 keping. Dalam hati lantok ko pengapit laki nak pakai baju itam! Agagaga. Tup-tup sampai kat pelamin ewahh helok beliau pakai baju match dengan kaler aku. Melampau betul lawak beliau. Even tak pernah jumpe pon beliau. Kira first and last meet ahh. Ahh sudahh cerita pengapit je sampai makan 3 perenggan. Tutup cerita.




Hari jumaat nan indan dan panas terik tu selamat dah ain di ijab kabul kan dengan dua kali lafaz. As uolz know aku kan pengapit jadi segala kejadian tu memang tepat la dengan mata aku tak payah panjang-panjang leher nak mengendap. Wakakaka. Aku rasa album kawen ain mesti penuh gambo aku. Aku ni risau kalau overshadow pengantin tu jeee. :pppp


mida dah jadi omma uolzz. hehehe

Malam lepas nikah tu ain buat khatam quran. Ni pon hot jugak ni. Ade ke patut die usung aku dengan Cik Ain skali khatam sesama. Apakahhh. Sesuatu betul minah ni. Memula aku memang ah tak nak. Tak di buat orang khatam bersama rakan-rakan wakakaaka. Oke fineee merayu la cakap persohabatan berpuluh tahun la hajat..niattt dan impiann beliau nak khatam sesame. Ewahh muleyy betul. Lets ikutkan. Nasib baikknya aku dah memang khatam last romadhon tahun lepas so, mari menumpang mejlis khatam beliau. Bahaha mak aku kate kesiannye engkoo.. eehh tak payah kesion aku pesen bukan suke mejlis-mejlis la ape la. Sikit-sikit nak mejlis. Hari jadi pon nak mejlis. Kennot la. Tak minatt. Hikk


Alhamdulillah majlis khatam solosai. Tema jubah hitam sama shawl coklat mejlis ika dulu ahaha. Sekali pengantin kelua pakai jubah biru same pesen dengan adik dio. Ewahh dua kali tepanjat. :p




Esoknya aku dah bedebo ahh. Sebetul jadi pengapit ni kene neman pengantin dari belum mandi sampai mekap etc sampai pengantin siap duduk pelamin. Kenn?. Tapi aku tidok. Aku takot muka aku takde seri jadi aku tak duduk dengan pengantin kakakakaka melampau statement ni mau kene rejam aku nanti!


Aku datang sejurus selepas zohor. Sampaikan Cik Ain pon ber zoho dekat rumah aku. Takot lambat punya pasal. Padahal rumah pengantin tu selang 2 baris jekk. Sakit perut aku! Hahaha. Aku sampai je rumah Ain, tengok die tengah pakai crown. Fine dah siap tapi die sempat gak membebel cakap aku lambat takde sape teman la ape la.. hahahaa kesiann pulakk. Here tugas pengapit bermula!.
Mak handam bagi span untuk touch up muka pengantin nanti. Aku ni kan gelabah peluh menjejes kat kelengkang tuhan je yang tahu. Adoiiii!! Tobat la aku jadi pengapit. I kennot tau bende-bende yang boleh mendatangkan peluh atau gelabah nii. Hermmm


Time makan kat meja makan damai lagi syok. Aku je yang bedal. Ko tau je la jadi pengantin bukan selere beno pon. So, lets aku bedal ayam bulat, udang cocok, teloq puyuh, puding hahahaha siap suruh pengantin hulur udang goreng tepung tu haaa...jauh tak sampai kitew nak ambil. Dasyat betul aku ni. Bila mejlis selesai baru aku flashback. Tak patut pangai cemntu. Aku wajib pergi kursus pengapit kan??


Tiba majlis potong kek. Pisau potong kek takdoo. So tu sebahagian tugas pengapit kah? Berlari lagi aku masuk dapor macam ape cari pisau dah la belom sempat makan coctail. Stress tau. pisau takde. Ahh masakkk. Cemana nak buat ni. Beli kek takde pisau buat ape. Rungut hati kecil ku. Nasib baik jiran hado. So pinjam le kiteee. Mase pengantin sebok bergambo potong kek barula aku sambung makan coctail. Alhamdulillah selamat masuk perut. Happy tummy!. Kalau tak kene telan dengan batu belah batu betangkop.


Solosai je majlis kat khemah. Meh la masuk rumah balik begambar kat pelamin. Sebelum tu mak handam touch up balik mekap ain sebab aku terkopek kan mekap die waakakakakakaka hiba betul tugas pengapit kan. Aku touch touch muka ain pakai span mak handam bagi lepastu kan terkopekkk krim beliau belobang kat situ akakakakakaka. Adoiiii sakitrot aku tahan gelak.


Masetu hujan dah mula lebat. Nak outdoor photoshoot mase tu kene postpone la. Aku dah lencun gila. Dengan kain baju aku ni warna plain memang dasyat la nampak ketara bila kena air. Dalam jam 5 lebih cemtu ujan dan berhenti. Mehla pergi renggam ambil gambar dekat bawah pokok rinbum. Asal pengantin je mesti nak bergambar kat situ. Tak paham aku. Hehehee


Cem bese aku buat nyemak je kat situ. Seb baik Cik ain ade. Layan selfie banyak banyak banyak....
Selesaiiii mejlis!!!! Yeeaaaaa selamat tugas pengapit. Rase macam banyak cerita pasal pengapit dari pengantin wakakaka. Patut tukar je tajuk jadi pengapit perangai buruk. Hahaha


Aku harap lepasni takde sapela berani ambil aku jadi pengapit dorang. Mase midah kawen ritu kemain helokkk aku ngelak sampai die kempunan nak aku jadi pengapit. Melampau betul mida ni. Aku ni kemain bersyukur mase tu. Tuptup ain kawen nak jugak aku jadi pengapit ehh tak paham aku pangai dorang ni!.


Oklah layan je gambar-gambar kat bawah ni k!



lawanya kawan-kawan aku ni. memang dah sepakat nak warna cemni sesama. aku je yang kaler ijo. nyampah tau. pastu aku takmo gambo sama dorang T__T ekekeke



ok abes.. tunggu majlis cik ain pulak next year!

xx


No comments :