Monday, January 16, 2017

BEBELAN SELEPAS HABIS EXAM.

Hai... hello..


Finally end my final examination. Feel good. Feel free. counting days for the result!


Exam sem ni macam krikrikkrik betul. Sedih last paper haritu MGT takleh buat dengan sempurna. Dah la kite selalu kene highlight dekat kelas dengan lecturer sebab kononnye student rajen la, student contoh bhahaha. Oke sila redho geng. Aku tahu mesti dorang pon macam krikkrik jugak jawab haritu. Ewah confident tah-tah aku sorang je yang blur. Punyalah tak boleh move on dengan paper MGT haritu terbawa-bawa sampai dalam mimpi. Terus ws geng, TAK BOLEH MOVE ON seh!.  Aku takboleh kalau lecturer bagi high expectation dekat aku. Mesti aku akan mengecewakan mereka. Sebab tu aku malas kalau lecturer puji-puji ni. kekejap nama naik. I is tak selesa. Lepastu classmate terus cop student kesayangan la, mesti lecturer bagi markah ok kat kami yang selalu kena highlight ni. ewah ewahh sentap tau mak. Ko hingat aku suka ke cenni. Aku tak suka ok!. Weird feeling tiap kali nak masuk kelas MGT. Nak eye contact dengan lecturer pon macam krikkkrik. Semua orang pon boleh je jadi rajin. Semua orang pon boleh je jadi bijak. Kau buat ape lecturer nak dan ikut point die, pasti nama ko mesti akan di sebut-sebut gak dalam kelas.


Sebenarnya aku malas gak nak layan gosip cenni. Tapi terdengarlah juga few classmate cakap aku dengan dila duduk depan mesti la lect sayam. Hekeleh betul. Dah engko yang memilih untuk duduk. Aku ni memang dari sekolah rendah lagi memang memang memang suka duduk depan. Bukan takat kat kelas even pergi kursus mana-mana pon aku memang akan memilih duduk barisan hadapan. Beratur kat perhimpunan pun barisan hadapan. Dulu kat sekolah masuk perbarisan pun barisan paling depan iaitu pemegang sepanduk. Dalam panggung wayang pun pernah dapat sit paling hadapan tanpa di minta-minta. :pp


Ignore je la orang yang suka cakap-cakap belakang ni --pujuk hati sendiri. sebenonye baru sem ni aku ngelami situasi cenni. cuma tula masing-masing dah besarkann..


So ok, meh share gambar yang telah di collage kan. senang zapp satu gambar je upload ekeke


Pic pertama dah tentu swafoto teragung. Rase macam janggal nak juga swafoto ek. kena belaja biasakan. Heeee.



Actually pic semua ni kejadiaan a week before last exam haritu. Bosang bak hang ngapal. Aku pesen kalau ngapal takleh tengok running man. Macam tak fokus. Orang lain boleh ek dengar lagu sambil study. Aku pernah buat, tapi tak dapat nak adapt kekdah tu.


Selang 2 jam sekali baru layan RM. Heee. Hidup aku memang tak lengkap kalau satu hari tak bukak RM. Aku akan repeat hari-hari. See #diehardfan kennn


Next, study group dekat lib maseni subjek QMT. Satu hari suntuk study QMT rasanya 2 minggu sebelum start final exam. Subjek QMT ni kalau last minit korang baru nak  study memang gile pandai pale otak korang haha. Aku pesen lembs pale bab kira-kira ni. tapi bila orang tanye prefer subjek mengira atau membaca? Teruss laju jawab of course subjek mengira! Bhahaha. Paham jela, membaca ni hoi mengantuk die macam kene sumpahan.


Biasanya bile buat study group  ni. awal-awal dah pesan jumpa just nk buat revision semua bab. Bincang soalan yang tak clear atau tak tahu nak buat. Semua chapter kene sentuh laju-laju.

Aku suka bile buat study group uolz dah study dulu kat rumah. Nanti jumpa baru diskas mana tak faham. Jimat masa. Kalau time study group korang baru nak faham baru nak bukak buku. Ermm sila jangan study dengan aku. Nanti aku stress.. lepastu terus jadi mak tiri. Hehehe

So make sure do some homework before sit discussion w group member. Kalau satu-satu bab baru nak selak ermm tak cukup rasa satu hari kan?.
hari tu juga jumpa lecturer terus tanya soalan-soalan yang tak faham. Nasib baik kerajaan dengan swasta cuti tak sama. So boleh je terus jumpa lecturer hari ahad tu. Mudahhh.
Well, lain orang lain cara study... ikutla cara masing-masing. Kalau tanya aku gini la jawapannya sebab aku ni dalam kategori obses dengan study hahaha.


Next pic banyak gambar meja study aku je benonye heee. Before ni ade gak aku share. Tapi kalini dah tukar kedudukan segala. Dari dulu memang style aku belaja duduk bawah je. Tak banyak pun buku-buku. Maklomla rumah sewa je. Tapi ade 1 kotak sedang dan 1 beg sedang kat bilik tamu tu penuh buku-buku dari sem 2 sampai 4 ehehehe. Tah bila aku nak bawak balik kampung pindah dalam rak buku. Entohh lee


Last pic, muka purpel tu haha time study bosan-bosan gak. Tenyeh muka dengan floral mask. 2 tahun ade bendealah ni. tak expired pulak ek. Aku pon sedap je guna. Hiks!


Oklah, Gud nite!!




No comments :