Monday, August 14, 2017

PJJ/PLK LIFE: HABIS EXAM TERUS PERGI BERAYA!



Ola!


Tahun ni aku rajin sikit nak merayap rumah kawan-kawan Poli. Yang rapat jela. Yang area Jb je… yang jejauh tu tak la dapat datang. Mostly kekawan aku ramai yang merantau. KL ado, paling jauh kat Sarawak. Andddd ramai je dah kawen beranak pinak. Aku je belum lagi. Insyallah masanya akan tiba kan..


Okes tutup cerita pasal kawen.. beranak.. mak emo sikit bab ni haha!

since paper pertama aku seminggu selepas raya, maka takdala sangat mood nak beraya. di tambah pula paper pertama OPM. haha tak boleh move on aku dengan paper ni!


Memula sekali beraya rumah Nanad. Ni memang geng paling best ajak melazer. Haha. Sesejak die dah duduk JB ni rajin jugak la aku datang rumah die dua tiga kali. Asal datang rumah die je mesti ajak aku mandi kat pool. Amenda la minah tu tak padan dah jadi bini orang kekeke. Mase beraya rumah die lagi best. die pack semua makanan ajak makan tepi pool. Pening la aku layan minah tu kahkahkahkah


Next! Pergi rumah diela pon rapat jugak ni. Kami kan mase duduk asrama poli, 4 sekawan duduk sebelah-sebelah bilik hehe. Lucula bila teringat kenangan lama. Memang kami plan taknak duduk sama-sama bilik. Means satu bilik 2 orang je. Kami memang tanak duduk sesamala. Pastu masing-masing tunggu roommate masing-masing masuk. Kami masatu bolehla dikatakan senior juga. Dah sem 5 tak silap aku. Balik dari praktikal 6 bulan terus belagak jadi senior haha..


Kat rumah dila ni paling best sebab die tunaikan semua permintaan aku. Ayam guring dengan brownies. Siap anak dila, Umairah nyanyi lagu birthday oh may! Terharu sangatt tapi cembiasa muka kenala buat macam biasa-biasa hahah dalam hati berbunga-bunga uols!


Balik dari rumah dila dia bekal kan lagi lontong dengan brownies. Ya ampun sedap sangat lontong die. Mase mengimbau zaman duduk beborak dekat asrama kan, masing-masing cakap tak reti masak. Tuptup dah berkeluarga automatic jadi GETI MASAK ekekeke. Ayam guring die siap pakai bread crumb tolongla terlajak rajin ngikut resepi bulat-bulat ni hahaha keji ayat aku. Eh idokla.. aku ni takla tahap rajin macam dila. Hihihi


Next!!


Rumah miela. Ni pon kira rapat jugak. Bukan duduk sebelah bilik masa kat asrama. Die gang group lain hehehe. Group ayong ni. Biasalah zaman belajar ade group konon nyampah betul bila teringat balik. Dorang duduk rumah sewa masa belajar dulu. Aku tak merasa duduk rumah sewa rejki dapat asrama sampai sem akhir. Aku and the gang! Tapi sampai sem 5 je. Last sem ni geng aku dah berpecah separuh duduk rumah sewa separuh dapat asrama. Tak dapat la nak duduk sebelah sebelah bilik macam sem sebelumnya.


Mase jumpa miela. Omg! Tengah pregnant anak no. 3. Jam tu jugak aku rasa tua gila aku ni ke ape. Siap belek-belek kat cermin tengok rupa sendiri. Selamatt masih anggun muda belia. Hahahaha
Kat rumah aku ni memang takdela nak dengar suara budak-budak main la, melalak etc. Bila dah berkumpul ramai-ramai macam ni dengan suara mak dan anak berlawan-lawan. Para somi-somi idokla meng kekekkee macam mak-mak haha. Ape Bahasa aku tu. Meng kekekekeke Maksudnya ketawa terbahak-bahak.


Aku perasanla kan kekawan aku yang dah kawen ni. Personality terus berubah. Terus macam mak-mak. Hahahahahahahaha risau aku nnt kawen terus kene cap mak-mak.


Okla korang meh layan gambar!


Kat rumah nad je  takde gambar. Syokk sangat beborak sampai lupa nak bergambar.. dah tetua ni kan kurang sikit la nak bergambar. Zaman dulu kala memang muka pantang hala. Orang tak hala pon terhegeh-hegeh suruhh hehehe. Rindunya zaman belajar kat Poli!


mintak maafla kualiti gambar kurang memuaskan. maklomla dah mak-mak tak kesah sangat pasal lighting hohoho


muka berminyak gila sengan je duduk sebelah pengguna dan penjual perlashine!



okla korang. doakan kami ukhwah ini semakin erat dan wangi je sampai syurga... insyallah tahun depan kalau masih rajin boleh lagi merayap. thaks korang kesayangan hamba yang mendoakan aku supaya tahun depan datang dengan pasangan haha walaupun agak kelakar. tapi I suka doa-doa yang macam ni.. hihi


amin..



No comments :